Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Denizin Dibinde

Beni tanır mısın? Sanmıyorum. Çünkü yerim yurdum senden epey uzaktadır, denizlerden bir denizin dibinde, mağaralardan bir mağarada yaşıyorum ben.

Bir kabuğun içine doğmuşum, anlattıklarına göre. Bizim buralarda öyle zırt pırt üstünü başını değiştirmek hoş karşılanmaz, bu yüzden hâlâ aynı kabuğun içindeyim. Doğduğumu hatırlamıyorum, ama beni görmeye gelen akrabalar bugün gibi gözümün önünde. Kimisi beni görüp kendi çocuklarıyla karşılaştırmak için gelmişti, kimisi gerçekten beni merak ediyordu, kimisi de annemlere dostluklarını göstermek istiyorlardı. Aman canım, neyse ne, ben onlara şöyle bir görünüp kendimi incelemeye başlamıştım. Ben kimim? Ben neyim? Neleri severim? Nelerden hoşlanmam? Neyi öğrenmek isterim? Öğrenmek istediğim bilgileri nerede bulurum? Onları nasıl aklımda tutarım? Kimden ne öğrenebilirim?

İlk iş olarak kısa bir turla oturduğumuz kaya kovuğunun köşe bucağını öğrendim, daha doğrusu öğrendiğimi sandım. Şimdi, aradan yıllar geçtikten sonra geriye bakıp düşünüyorum da, o ilk gün aslında ne kadar az şey gördüğüm halde ne kadar çok şey öğrendiğimi sanmışım!

Sonra kendimi geliştirmeye başladım. Bir taraftan büyürken, bir taraftan da yetkin olmaya çalışıyordum. Beni anlayanlar anladı, anlamayanlar bana burun büktüler, ben de onlara gülüp geçtim. Ama gün geçtikçe olgunlaştığımı hissediyordum.

Sen sanırsın ki biz hep aynı yerde dururuz yıllar boyu, hani bir kez beni gördün, aradan ne kadar süre geçerse geçsin, geldiğinde beni orada bulacağını düşünürsün, değil mi? Hayır, gerçek öyle değil, biz aşağıda sularla, balıklarla birlikte oradan oraya dolaşırız, sonra ilk yuvamıza dönsek bile neler neler görürüz, hele benim gibi çevreyi tanımaya meraklı isen…

Biliyor musun, kendimi başkaları ile hiç karşılaştırmam. Başkalarından daha fazla bir şey olmak benim için hiç de önemli değildir. Güzelsem, kendim için güzelim. Zaten benim anladığım güzellik, süslü püslü olmak değil; temiz olmaktır, bakımlı olmaktır, kendin olmaktan dolayı doyum sağlamaktır. Kendine bakmak benim gözümde başkalarının dikkatini çekmek için bir araç değildir; başkaları ile görüşebilmek, onları anlamak için gereken bir önkoşuldur. Lekesiz olursan, sana güvenirler, açılırlar, dertlerini anlatırlar, böylece sen de onlara yardım edebilme fırsatı bulursun, bazen de yardım istemek için fırsatın olmuş olur.

Biliyorsam, kimseye bilgiçlik taslamak için değil, bana yararı olsun diye öğrenmişimdir. Sözcük sözcük üstüne koyarak, kendi başıma sökmüşüm okumayı. Çünkü başkası istiyor diye değil, bana gerekli diye okurum ben. Hem okurum, hem okuduklarımı düşünürüm.

Yazıyorsam, birileri okusun diye değil, kendim için yazıyorum; hem yazmanın keyfini tatmak için, hem de yazdıklarımı okuyup kendimi daha iyi tanımak için. Aradan zaman geçtikten sonra yazdıklarıma bakıyorum, “vay canına,” diyorum, “başımdan neler geçmiş, neler düşünmüşüm,”; böylece yalnızca bugün kim olduğumu bilmekle kalmıyor, dün kim olduğumu da unutmamış oluyorum.

Böylece ne oluyor biliyor musun? Seçen hep ben oluyorum. Çünkü kimseye kendimi beğendirmek zorunda değilim. Kimsenin benim hakkımda ne dediğini duymaya, öğrenmeye ihtiyacım yok, hele bunca yıldan sonra.

Denizin dibinde en beyaz, en parlak, en düzgün olan benim; üstelik benim için önemli olan bunları bilmek. Kimse buralara gelip beni görmese de, bana bu özelliklerimi sayıp dökmese de benim keyfim yerinde. Her gün aynama, yani kabuğumun sedefli köşesine bakıp kendimi görüyorum, inceliyorum evet, ama bunu yapmasam da fark etmez. Ben kendimi biliyorum, tanıyorum, bu bana yetiyor.

Hiçbir zaman bir teraziye konmak istemiyorum, gramım için bir fiyat konsun istemiyorum. Elden ele dolaşmak, tenden tene koşturmak istemiyorum, beni rahatsız etmesinler yeter. Kimse beni bilmesin, kimse beni bulmasın, kimse beni çıkarmasın; nasıl olsa gerçeği ben biliyorum.

Ben bir inciyim, deniz diplerinin en değerli incisi.

Caner Fidaner

27/05/2010 - Posted by | Öyküler | ,

2 Yorum »

  1. dilin kıvrak, türkçen olağanüstü!seni kıskanıyorum ….ve senin arkadaşın olmakla gururlanıyorum.

    Yorum tarafından adil atalay | 28/05/2010 | Cevapla

    • Sağol sevgili arkadaşım… Övgülerin bana destek oluyor! 😎

      Yorum tarafından canerfidaner | 01/06/2010 | Cevapla


Bir Cevap Yazın

