Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Bahar Dalları

Badem baharları – Van Gogh (1890, San Remy)

Bir kır evinde oturmaya başladığımda, hayatımın en keyifli dönemine girdiğimi düşünüyordum. Griliklerden, gündelik gürültülerden, tatsız kokulardan, koşuşturmalardan, yalan dolandan, yani çevresinde bulunduğunda insana doğal gelen her türlü yapaylıktan uzaklaşmıştım. Artık günlerim kuşların sesleriyle, otların kokusuyla, çiçeklerin renkleriyle doluydu.

Evimin yeşil kepenkleri hep açık dururdu, her köşeden içeri aydınlık girerdi. Evin bir yanındaki pencerelerden bakardım, karşımda ağaçlar, yeşillikler uzanırdı; öbür yanındaki balkondan ise denizi görür, güneşi seyrederdim. Böyle keyifli günler yaşarken insan dünya hiç değişmeyecek sanır, ben de o zamanlar her şey böyle süregidecek diye düşünüyordum.

Ama öyle olmadı. Bir gün birdenbire hava kapandı, gök gürledi, şimşekler çaktı, yağmurlar başladı. Ürperdim, üşüdüm, korktum. Kendimi korumam gerekiyordu. Evin kepenklerini örttüm sıkı sıkıya; yeşillikleri de, denizi de göremez oldum. İşin kötüsü, önceden böyle bir durumu hiç yaşamamıştım, bu yüzden de bu durumun ne kadar süreceği, gelecekte neler olacağı hakkında bir fikrim yoktu. Kendi kendime soruyordum, “Bu fırtınanın bir sonu olacak mı, olmayacak mı?” diye; sonu olacaksa fırtına ne kadar sürecek, bilmiyordum. Oturdum ve beklemeye başladım.

Başlangıçta kepenklerin zorlandıklarını, rüzgardan titrediklerini fark ediyordum, bir yerlere çarpıyor, takılıyor, hareket ediyor, ses çıkarıyorlardı. Bu durum ne kadar sürdü bilemiyorum, ama zamanla kepenkler sakinleşti. Benim gözüm hâlâ kepenklerdeydi, dikkatle izliyordum onları, ama açmaya çekiniyordum.

Bekliyordum.

Saatim yoktu, kepenklerim kapalı olduğu için dışardan bir bilgi de alamıyordum, bu yüzden fırtınanın başından beri ne kadar süre geçtiğini hiç bilemiyordum. İçimdeki kaygılar kaygıları, düşünceler düşünceleri, zamanlar zamanları kovaladı. Beklemeye devam ediyordum, belli ki bana bir yerlerden bir işaret gelecekti.

Zamanlardan bir zaman, bir değişiklik farkettim, üst kattaki kepenklerden birinin bir kanadı, hafifçe aralanır gibi olmuştu. Önce yanıldığımı düşündüm, “Niçin” diyordum, “bir farklılık olsun ki?”

Ne var ki bir süre sonra değişiklik iyice belirginleşti; ince bir dal, ucundaki minik yaprağı itiyor, kepenklerden birinin aralığından evin içine sokmaya çalışıyordu. O yaprağı bir süre görmezden geldim, çünkü onun beklediğim işaret olduğundan emin olmak istiyordum.

O ince dal bir süre sonra zorladığı kepengin arasından içeri girdi, ama dal kuru ve çıplak değildi, ucunda birbirinin üzerine kapanmış üç minik yaprak vardı, daha geriden de üzerindeki çiçekler görünüyordu. Önce hiç dokunmadan dala yaklaştım, burnuma yıllar öncesinden tanıdığım bir koku geliyordu, bir çiçek kokusu. O anda gözümün önünde bir tablo canlandı: Baharları açmış mandalina ağaçları ile dolu bir bahçede geçirdiğim bir günü anımsıyordum. Kendi yolunu açıp bu kadar yakınıma gelen konuğun gerçek bir bahar dalı olduğundan artık emindim. Biraz çekinerek de olsa kepengi açtım, içeri önce temiz hava hücum etti, sonra bir ışık demeti girdi, hemen ardından odaya mandalina çiçeği kokusu doldu.

Bahar’ın geldiğini işte o zaman anladım.

Hemen, bütün odaları dolaşmaya, evin kepenklerini açmaya başladım. Çevrem bahar dalları ile süslenmiş ağaçlarla doluydu. Evimin balkonundan yine deniz görünüyordu. Belleğimdeki tablolarla yeni gördüklerimi karşılaştırarak her bir pencereden önüme serilen manzaraları teker teker seyrettim.

Evimin yeşil kepenkleri hep açık duruyor artık, her köşeden içeri bahar dalları giriyor. Evin bir yanındaki pencerelerden bakıyorum, karşımda ağaçlar, yeşillikler uzanıyor; öbür yanındaki balkondan denizi görüyor, güneşi seyrediyorum.

Böyle keyifli günler yaşarken insan dünya hiç değişmeyecek sanıyor, ben de şu sıralarda her şey böyle süre gidecek diye düşünüyorum.

Caner Fidaner, 2005

02/06/2010 - Posted by | Ellilikler-2: Hayret | ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

