Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Arkadya Yolunda

Et In Arcadia Ego (Nicolas Poussin, 1638 civarı) Latince adın anlamı: "(Ölümün ağzından) Ben Arkadya'da bile varım!"

Epeydir yollardaydım. Giysilerim yıpranmış, sırt çantam toz içinde kalmıştı. Uzun zamandır yıkanamıyordum bile. Arabam yoktu ama, gücüm kuvvetim yerindeydi, şehirler arası yollarda zorlanmadan yürümeye devam ediyordum çünkü bir emelim vardı, bir işe niyet etmiştim.

Niyetim Arkadya’ya gitmekti. Okuduğum kitaplarda adı “sonsuz mutluluk ülkesi” olarak geçen Arkadya’ya gidecek, hayatımın geri kalanını orada geçirecektim. Elimde harita yoktu, rotayı da tam bilmiyordum, yine de hissediyordum ki uzun bir yolum vardı.

Otostop yapmayı düşünüyordum, ama gelip geçen taşıtların çoğu öyle hızlı, öyle dikkatsiz gidiyordu ki, sürücülerine güvenip de elimi kaldıramıyordum. Sonunda büyük bir kamyonun gidişini gözüm tuttu, elimi kaldırıp durmasını işaret ettim. Kamyon durdu, sürücü çok sakin görünüyordu. Uzanıp oturma yerinin kapısını açtım, “Arkadya’ya gidiyorum,” dedim, “gütürür müsün?” Sürücü, “Atla,” dedi, ”ben de oraya gidiyordum…”

Biraz sonra kamyonun ön koltuğuna kurulmuş, yollarda tek başıma geçirdiğim süreyi unutmuştum bile. Hemen tanıştık, koyu bir sohbete başladık. O bana başından geçmiş ilginç olayları, yollarda tanıştığı insanları anlatıyordu. Ben de ona bildiğim hikayeleri sıralıyor, en çok da Arkadya ile ilgili hayallerimi anlatıyordum.

Yolumuz hiç de kısa değildi anlaşılan. Beni kamyona aldıktan bir kaç saat sonra bir mola yerinde durdu yol arkadaşım. Orada hem yakıt aldık, hem biraz dinlendik, mola yerinin çevresinde kısa bir yürüyüş yapma fırsatımız da oldu. Sonra fazla oyalanmadan yolumuza devam ettik.

Kısa sürede anladık ki aramızda pek çok ortak nokta var, örneğin ikimiz de insanları seviyorduk, hayata değer veriyorduk, şiddetten olabildiğince kaçınıyorduk. Kamyoncum da benim gibi aslında sakin bir hayatı özlüyordu, ama dediğine göre henüz yerleşecek bir mekan bulamamıştı. Aslına bakılırsa ben de öyleydim, maceracı görünüşüme karşın ben de sakin bir geleceğin düşünü kuruyordum. Eh, Arkadya’yı aramamın nedeni de buydu zaten.

Yollar yollara bağlandı, dağlar bittikçe, ovalar tükendikçe ardından yenileri çıkıyordu karşımıza. Uğradığımız mola yerlerinin sayısını aklımda tutamaz olmuştum. Gündüzlerimiz yolda geçiyordu. Gecelerimizi de bazan yollardaki mola yerlerinin motellerinde, bazan da kamyonun içinde geçiriyorduk, kamyonun sürücü yerinin üstünde iki kişinin geceleyebileceği bir odacık vardı, uygun mola yeri bulamadığımızda orada yatıyorduk.

Günlerden bir gün, sormayı akıl ettim, “Arkadya’ya ne kadar yolumuz var?” diye. Yol arkadaşım oralı olmadı, “Daha epey var,” dedi, “Gidiyoruz işte…” Doğrusu bu yanıt beni tedirgin etti. Bu tedirginliğim sonraki günlerde arttı, çünkü yol tabelaları rotamız hakkında bir bilgi vermediği gibi, yol arkadaşım da açıklama yapmaktan adeta kaçınıyordu.

Bir gün dayanamadım, bir mola yerinde yol arkadaşıma “Senin Arkadya’ya filan gideceğin yok anlaşılan,” dedim, “ben burada senden ayrılıyorum…” Üzüldü, ama itiraz etmedi, vedalaştık, onu yolcu ettim. Geceyi o mola yerinin otelinde geçirdim. Sabah çantamı sırtlandım, otelin resepsiyoncusuna yol sordum: “Arkadya’ya nereden gidebilirim?” Güldü, “Siz oradan geliyordunuz ya?” dedi. Şaşırdım, “Nasıl yani?” dedim, açıkladı: “Arkadya demek, yol demektir, bak şu gördüğün kamyonlar, otobüsler, otomobiller hep Arkadya’dan gelir, Arkadya’ya gider! Yoksa siz o isimde bir şehir mi var sanıyordunuz?”

Yine yollardayım, ama artık Arkadya’yı değil, o eski hoşsohbet yol arkaşımı arıyorum.

Caner Fidaner

15/06/2010 - Posted by | Öyküler | , ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

