Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Nihansın Dideden

Bir elin çenendeydi öbürü tahta masada

gözün bende miydi aklın havada

dal eğildi yaprağı saçlarına değdi

benim aklımsa seni ilk gördüğüm yerdeydi

nihansın diyordu uzaklardan gelen ses

nihansın dideden ey

.

Konuştun

fesleğen kokuları yayıldı gölgelere

ey mest-i nâz’ım

.

Elini havaya savurdun

denizin üstünde beyaz kelebekler uçuştu

kırıntıların cezbettiğiyse küçük bir kuştu

hangi ağaçtan hangi daldandır bilmesek de

benim sensin felekte

.

Gökyüzüne baktın

askın düştü omuzundan

yapraklar oynadı titredin ürpererek

aşkın ise bir düştü geçti süzülerek

takıldı kaldı bir yerlerde âvâzım

sensin çaresâz’ım

.

Ellerini kavuşturdun çenenin altında

gülümsedin gamzen göründü anında

çiçekli bir kilim yerde çiğ damlalarında

ne güzeldi ne hoş buradaydım şu anda

bana sensiz cihanda

.

Sustun, söz ne lâzım

sana dokunayım dedim

kalkmadı kolum, eline değemedim

sevdim seni sevdim

söyleyemedim

.

Caner Fidaner 

.

Meraklısına Notlar:

Beste ve güftesi Hacı Faik bey’e ait olan bu şarkı ilk bakışta uzaktaki bir sevgiliye yazılmış gibi görünüyor (“Nihansın dideden” => “Gözden saklısın, görünmüyorsun“), ancak Marmara Üniversitesi’nden Talip Mert, 6 Ağustos 2009 tarihinde dördüncü Üsküdar Sempozyumuna sunduğu bildiride Hacı Faik Bey için şöyle diyor: “Çocuklarından herhalde en büyüğü olup 20 yaş civarında vefat eden Mehmed Sadık Bey’in vefatının onu çok sarstığı, belki de çok meşhur “Nihansın dideden ey mest-i nazım” adlı eserini ona mersiye olarak bestelediği akla gelenler arasındadır.” Mehmet Sadık Bey’in annesinin adının Hatice Melek olduğunu ve onun da Mehmet Sadık Bey çocukken öldüğünü ekleyelim. Kimbilir, Hacı Faik Bey belki de “Ağlar melekler” derken ilk eşini düşünüyordu? Söz konusu bildiriyi indirmek için burayı tıklayınız.

Şarkının kendisi de hatırlamak isteyebilirsiniz, bu şarkıyı örneğin Hamiyet Yüceses‘ten dinleyebiliriz ya da Zeki Müren‘in yorumunu tercih edebiliriz. Bu parçadan söz ederken Erkin Koray‘ın klasikleşmiş yorumunu da unutmak olmaz. Bu üç yorumu dinlemek için şarkıcıların isimlerine tıklayabilirsiniz. 

22/08/2011 - Posted by | Şiirler/Şairler | , , , , ,

3 Yorum »

  1. Çok güzel be Canerciğim…Ne diyeyim başka

    Yorum tarafından Ferda Tunçkanat | 22/08/2011 | Cevapla

  2. Hoş bir şiir olmuş. Tebrikler Caner. Hacı Faik Bey’in beste ve güftesi olan şarkının çokca sanatçının yorumuna hedef olması da belki de “gözlerden saklı” olmasına bağlı…

    Yorum tarafından Nezih Oktar | 23/08/2011 | Cevapla

    • Sağol sevgili arkadaşım. Yorumunun verdiği ilhamla, şiirin altına Meraklısına Notlar koydum.

      Yorum tarafından canerfidaner | 23/08/2011 | Cevapla


Bir Cevap Yazın

