Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Seninle Bir Gün

Seninle şafağı seyrediyoruz. Yanımdasın. Karşımızda, uzaklarda sıra sıra dağlar uzanıyor, renkleri belli değil, yalnızca dış çizgileri seçiliyor. Bir sabah yeli esiyor, ikimiz de ürperiyoruz. Sonra dağlardan birinin ardından bir parlaklık görünüyor, yavaş yavaş büyüyen bir parlaklık. Dağlar kendilerini zorluyorlar, ama hiç kıpırdanmadan. Belli ki gökyüzü doğum sancıları çekiyor. Derin bir nefes alıyorum, uzakta görünen aydınlığı içime almak için. Gülümsüyorum, sana bakıyorum, senin yüzüne, ellerine, kollarına ışık vuruyor, saçların aydınlanıyor. Sen şafak oluyorsun.

Seninle güneşi seyrediyoruz. Yanımdasın. Güneş telaşlı, işine yeni başlamış. Daha gideceği çok yol, yapacağı çok iş var, kimbilir nerelere ışınlarını gönderecek, hangi kaya diplerini, ağaç kovuklarını aydınlatacak, hangi bitkilere hayat verecek, hangi tohumların içini ısıtacak, hangi suları kavuracak. Çok meşgul olduğundan herhalde, bize hiç aldırmıyormuş gibi görünüyor. Gülümsüyorum, güneşin sıcaklığını bedenimde duyumsuyorum, aynı sıcaklığı senin de hissettiğini anlıyorum. Elini tutuyorum, sıcacıksın. Sen güneş oluyorsun.

Seninle bulutları seyrediyoruz. Yanımdasın. Kendini hissettiren, ama kimseyi rahatsız etmeyen bir rüzgar var. Rüzgar, bir bulut ordusunu gökyüzünde oradan oraya gezdiriyor, aralarında neler yok ki bu ordunun; bir fil, bir yeldeğirmeninin elinden tutmuş, arkalarından koca kulaklı bir tavşan geliyor, önlerindeki kılıç az sonra bakıyorum dağılır gibi olup bir sapana dönüşüyor, sonra sapanın kollarından biri kopuyor, o sırada bizim fil önce koşan bir at oluyor, sonra yelesi uçup giden at bir makasa dönüyor. Bulutlara bakarken hafiflediğimi düşünüyorum, o kadar hafifliyorum ki, onlarla birlikte uçuyorum. Sonra sana bakıyorum, yüzüne dokunuyorum, yumuşacıksın. Sen bulut oluyorsun.

Seninle gölgeleri seyrediyoruz. Yanımdasın. Etrafımız alabildiğine yeşillik, ara ara grilikler de var, ağaç altlarının serinlediği, otların ıslak ıslak olduğu anlaşılıyor. Çayırın üzerine, kocaman bir ağaca pek de uzak olmayan ortalık bir yere uzanıyoruz. Uzaklardan denizin kokusu geliyor. Çevremizdeki karıncaların yuvalarına yorgun argın dönüyor olmalarından anlıyoruz ki, günün ortasını geçmişiz. Bizim de üzerimize gözle görülmeyen bir ağırlık çöküyor yavaş yavaş. Serinliyorum. Dudaklarımı dudaklarına değdiriyorum, nemlisin. Sen gölge oluyorsun.

Seninle gurubu seyrediyoruz. Yanımdasın. Etrafımıza bakıyoruz, gölgeler uzamış; gökyüzüne bakıyoruz, sarılar, turuncular, kırmızılar sahneye çıkmış, dansediyorlar. Renklerin sessiz dansı bizi büyülüyor. Dalıp gidiyoruz, belli ki ikimiz de eski günleri düşünüyoruz, eski zamanlardan gurubu seyrettiğimiz bir günü belki de. Hüzünleniyorum, gözlerine bakıyorum, sen de benim gözlerime bakıyorsun, bana ne dediğini anlamaya çalışıyorum. Sonra usulca giysilerini çıkarıyorum tek tek. Her seferinde başka bir renk görüyorum. Sen gurup oluyorsun.

Seninle alacakaranlığı seyrediyoruz. Yanımdasın. Nesnelerin rengi koyulaşıyor, çevremizde lacivertler, koyu yeşiller, kahverengiler, griler artıyor. Görülür şeyler azalıyor. Seni okşuyorum, ovalardan geçiyoruz, yaylalardan, tepelerden, ırmaklardan, çağlayanlardan. Gözlerimi kapatıyorum. Sen alacakaranlık oluyorsun.

Seninle geceyi seyrediyoruz. Sağımızdan solumuzdan karanlık bastırıyor. Sesler uzaklaşıyor. Bacaklarımın üşüdüğünü hissediyorum, üstüme örtecek bir şeyler arıyorum, toparlanıyorum, sana sarılmak istiyorum, ama sen gitmişsin. Boşluğu hissediyorum. Ben gece oluyorum.

Sonra seni düşünüyorum, yüzünü düşünüyorum, gülüşünü düşünüyorum, gözlerini düşünüyorum, bakışını düşünüyorum, sesini düşünüyorum, seni düşünüyorum. Sen düş oluyorsun.

.

Caner Fidaner

29/04/2012 - Posted by | Öyküler

2 Yorum »

  1. Caner Bey,
    Yazınızı eşime okudum ve karar verdik ”Harika, inanılmaz duygu yüklü”. Elinize dilinize sağlık.

    Yorum tarafından Leyla Gül Eroğlu | 29/04/2012 | Cevapla


Bir Cevap Yazın

