Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Nobel’i Aldığım Gün

Nobel medal Sevgili okurum,

Hesaplarım doğru çıkarsa 2034 yılında, yani yaşım seksen olduğunda edebiyat Nobel’ini ben alacağım. Ödül konuşmamda 2014 yılının 23 Nisan’ındaki imza günümüzden de söz etmeyi düşünüyorum. Ancak sanırım o zaman bu günü biraz bulanık anımsayacağım. “Aykırı Kuşların ikinci ortak kitabı ‘Anılar, Düşler ve Önemsiz Şeyler‘de kaç öyküm yayımlanmıştı, üç mü, dört mü? Hangi arkadaşlarla birlikteydim imza atarken? O gün kimler gelmişti beni görmeye? Ortak kitabımızda kaç kişinin emeği vardı, 18 mi, 19 mu?” diye belleğimi zorlayacağım.

Böyle muhayyel bir törenden söz etmem seni gülümsetmiş olabilir sevgili okur. Kibarlığından açıkça dile getirmesen de hiçbir zaman gerçekleşmeyecek ham bir hayalin peşinde olduğumu düşünüyor olabilirsin. Açıkçası böyle düşünmene hak veriyorum, çünkü sürecin ta başından o töreni engelleyecek birçok neden ortaya çıkabilir. Belki zaten benim o ödülü kazanacak yeteneğim yoktur yahut yeteneğim vardır da onu değerlendirecek kadar çalışkan değilimdir. Yıllar içinde yazmaya duyduğum heves sönebilir, onun yerine örneğin satranca merak sarabilirim. 2034 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’nün artık verilmiyor olması da mümkün. Bütün bunlardan daha elim ve daha vahim olmak üzere ben o tarihten çok önceleri hastalanıp yazamaz hale gelmiş, hatta ölmüş olabilirim.

Olsun. Yaşamım boyunca kurguladıklarımdan o kadar azı gerçekleşti ki projelerden vaz geçmeye alıştım. Sıraladığım muhtemel engellerin hiçbiri de beni o tören gününü düşünmekten alıkoyamıyor. Tersine bu ödülü alma olasılığımın gerçekte çok düşük olduğunu her fark edişimde, Nobel konuşmamı yaptığım günü daha büyük bir keyifle yazıya döküyorum. Sonra da kendi kendime, “Demek ki yazmanın tek gerçeği uydurmakmış,” diyorum.

Hepsi bir yana bu sabah güneş doğdu, bahse girerim yarın sabah da doğacak. Sonra biz o güneşin altında defalarca söylenmiş sözleri hiç bıkmadan bir kez daha yineleyeceğiz. Yani yaşayacağız.

Ben buradayım sevgili okurum, sen de buradasın. Ne güzel işte, daha ne olsun?

.

Caner Fidaner

……………………………………………………………………………………………………

Anilar Dusler ve Onemsiz SeylerMeraklısına not:

TÜYAP, 19. İzmir Kitap Fuarı,

Kanguru Yayınları Standı imza günlerinden:

23 Nisan 2014 Çarşamba, saat 13:00-16:00

Figen Uğur Dölek, Caner Fidaner,

Naime Taşdöğen, Pınar Üretmen

12/04/2014 - Posted by | Okurken | , , , , , ,

8 Yorum »

  1. Bence de Canerciğim… Helal olsun Arkadaşım!… 🙂

    Yorum tarafından Funda Turper | 13/04/2014 | Cevapla

  2. Canerimcimmmm,
    Harikasın, muhteşem bir yazı olmuş, bayıldımmmm:))
    Hoş geldiniz bu arada, sevgilerimle:))

    Date: Sat, 12 Apr 2014 21:50:58 +0000
    To: mavihelin197@hotmail.com

    Yorum tarafından Gnl Ocak | 14/04/2014 | Cevapla

    • Sağol sevgili Gönül, böyle övgüler beni mahçup ediyor ama hoşuma da gidiyor doğrusu… 🙂

      Yorum tarafından canerfidaner | 14/04/2014 | Cevapla

  3. Caner Abi harikasin. Ne yapsak da senin birikimlerinden daha çok yararlansak derim hep. Biz hep koşturma halindeyiz, bir araya gelsek..

    Yorum tarafından Onder Ergonul | 18/04/2014 | Cevapla

    • Sağolasın savgili Önder. Beni mahçup ediyorsun. 🙂 En kısa zamanda görüşmek üzere… Caner

      Yorum tarafından canerfidaner | 18/04/2014 | Cevapla

  4. Bu arada, “Nobel ödülleri ve İnfeksiyon Hastalıkları” temali bir ajanda çıkardık, kitabini da yapiyoruz. Göndermek isterim, adresini yollarsan.

    Yorum tarafından Onder Ergonul | 18/04/2014 | Cevapla

    • Çok kibarsın Öndercim, sağol. Adresimi feysten özel mesaj olarak gönderiyorum. 🙂 Caner

      Yorum tarafından canerfidaner | 18/04/2014 | Cevapla


Bir Cevap Yazın

