Caner Fidaner'den

Dillerin ayırdığını, sözcükler birleştirir

Taş Olmuşlar

Fotoğraf: Mehtap Çakır

                                          Fotoğraf: Mehtap Çakır

.

Hayır, babam değil, dedem. Beni çok sever. Her sabah öper, uyandırır. Yedirir, giydirir, sonra bu salıncaklı parka getirir. Buradaki çocukları anlamıyodum baştan. Meğer dilleri farklıymış. Dedem öyle diyor. Esmerim hem de. Ama olsun, senin de gözlerin ince uzun.

Bilmem ki ne kadar oldu geleli? Orda sokakta oynardım hep. Bir gün havadan bir homurtu duyduk. Reşit “Allah baba bize kızdı” diye bağırarak koştu, misketlerini topladı yerden. Sonra ateş tüküren koca akbabalar geldi, tükmüklerinin düştüğü her yerde yangın çıktı. Bir sürü yangınlar.

Dedemle gemiye bindik. Artık hep denizde kalıcaz sandım. Elini havaya kaldırmış ateş tutan kocaman taştan kadını gördük bir sabah, herkes sevindi, şarkı söyledi. “Bu ne?” diye sordum, dedem, “Büyüklerine karşı gelmiş, Allah onu taş yapmış.” dedi. Sonra da buraya koymuş ki herkes görsün.

Sen yolun karşısındaki parka gittin mi hiç? Ben gitmedim. Orada salıncak yok, taştan askerler var. Onlar da taş olmuş ama daha kötü şeyler yaptıkları için. İnsanları öldürmüşler. Çocukları bile.

Sen büyüyünce ne yapacaksın? Ben büyüyünce cennete gidicem, misketleri hâlâ bende, onları Reşit’e vericem. Sonra babama sarılıcam. Anneme de. En çok anneme sarılıcam.

.

Caner Fidaner

26/12/2014 - Posted by | Öyküler, Mikroöyküler | ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

